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This is a function which adds a string, ptr , of length len onto the end of the PV stored in sv. As a side effect, tlen gets set to the current value of the PV, and the PV itself is returned to junk.

In line 7, we make sure that the SV will have enough room to accommodate the old string, the new string and the null terminator. If LEN isn't big enough, SvGROW will reallocate space for us. Now, if junk is the same as the string we're trying to add, we can grab the string directly from the SV; SvPVX is the address of the PV in the SV.

junk が追加しようとしている文字列と同じであれば、その文字列を SV から 直接取得できます; SvPVX は SV 内の PV のアドレスです。. Line 10 does the actual catenation: the Move macro moves a chunk of memory around: we move the string ptr to the end of the PV - that's the start of the PV plus its current length. We're moving len bytes of type char. After doing so, we need to tell Perl we've extended the string, by altering CUR to reflect the new length.

The final SvTAINT is a macro which launders tainted data if taint mode is turned on. AVs and HVs are more complicated, but SVs are by far the most common variable type being thrown around.

Having seen something of how we manipulate these, let's go on and look at how the op tree is constructed. First, what is the op tree, anyway? The op tree is the parsed representation of your program, as we saw in our section on parsing, and it's the sequence of operations that Perl goes through to execute your program, as we saw in "Running".

まず、op 木とは何でしょうか? op 木は、構文解析のセクションで説明したように、プログラムを構文解析した 表現であり、 "Running" で説明したように、Perl がプログラムを実行するために 行う一連の操作です。. An op is a fundamental operation that Perl can perform: all the built-in functions and operators are ops, and there are a series of ops which deal with concepts the interpreter needs internally - entering and leaving a block, ending a statement, fetching a variable, and so on.

op は Perl が実行できる基本的な操作です: すべての組み込み関数と演算子は op であり、ブロックの出入り、文の 終了、変数のフェッチなど、インタプリタが内部的に必要とする概念を処理する 一連の op があります。. The op tree is connected in two ways: you can imagine that there are two "routes" through it, two orders in which you can traverse the tree.

First, parse order reflects how the parser understood the code, and secondly, execution order tells perl what order to perform the operations in. op 木は二つの方法で接続されています: op 木には二つの「ルート」があり、ツリーをトラバースできる二つの 順序があると想像できます。 第 1 に、構文解析順序はパーサがコードをどのように理解したかを反映し、 第 2 に、実行順序は perl に操作を実行する順序を指示します。. The easiest way to examine the op tree is to stop Perl after it has finished parsing, and get it to dump out the tree. This is exactly what the compiler backends B::Terse , B::Concise and B::Debug do. op 木を調べる最も簡単な方法は、Perl が構文解析を完了した後で Perl を停止し、 Perl に木をダンプさせることです。 これはまさに、コンパイラのバックエンド B::Terse 、 B::Concise 、 B::Debug が行うことです。.

Let's start in the middle, at line 4. This is a BINOP, a binary operator, which is at location 0x Line 10 is the null op: this does exactly nothing. What is that doing there? If you see the null op, it's a sign that something has been optimized away after parsing. As we mentioned in "Optimization" , the optimization stage sometimes converts two operations into one, for example when fetching a scalar variable. When this happens, instead of rewriting the op tree and cleaning up the dangling pointers, it's easier just to replace the redundant operation with the null op.

Originally, the tree would have looked like this:. null op が表示された場合は、解析後に何かが最適化されたことを示しています。 "Optimization" で説明したように、最適化ステージでは、スカラ変数を フェッチする場合など、二つの演算が一つに変換されることがあります。 このような場合は、op 木を書き直して相手がいないポインタを クリーンアップする代わりに、冗長な演算を null op に置き換える方が簡単です。 本来、木は次のように表示されます:. c happens to do both these things. c add together two gvsv s.

c にあります が二つの gsvsv を 加算します。. enter and leave are scoping ops, and their job is to perform any housekeeping every time you enter and leave a block: lexical variables are tidied up, unreferenced variables are destroyed, and so on. Every program will have those first three lines: leave is a list, and its children are all the statements in the block.

Statements are delimited by nextstate , so a block is a collection of nextstate ops, with the ops to be performed for each statement being the children of nextstate. enter is a single op which functions as a marker.

enter と leave はスコープ op であり、それらの仕事は、ブロックに 入ったり出たりするたびにハウスキーピングを実行することです: レキシカル変数は整理され、参照されていない変数は破棄され、などです。 すべてのプログラムには最初の 3 行があります: leave はリストであり、その子はブロック内のすべての文です。 文は nextstate で区切られているため、ブロックは nextstate op の集合であり、各文に対して実行される op は nextstate の子となります。 enter はマーカーとして機能する単一の op です。. We can traverse the tree in this order using the exec option to B::Terse :.

This probably makes more sense for a human: enter a block, start a statement. Then leave. The way Perl builds up these op trees in the parsing process can be unravelled by examining perly. y , the YACC grammar. Perl が構文解析プロセスでこれらの op 木を構築する方法は、YACC 文法である perly. If you're not used to reading BNF grammars, this is how it works: You're fed certain things by the tokeniser, which generally end up in upper case.

These are "terminal symbols", because you can't get any simpler than them. The grammar, lines one and three of the snippet above, tells you how to build up more complex forms. These complex forms, "non-terminal symbols" are generally placed in lower case. term here is a non-terminal symbol, representing a single expression.

上のスニペットの1 行目と3 行目の文法では、より複雑な形式を 構築する方法が説明されています。 これらの複合形式である「非終端記号」は、通常は小文字で配置されます。 ここで term は、単一の式を表す非終端記号です。. The grammar gives you the following rule: you can make the thing on the left of the colon if you see all the things on the right in sequence. This is called a "reduction", and the aim of parsing is to completely reduce the input. It's this code which contributes to the op tree.

What this does is creates a new binary op, and feeds it a number of variables. So, we call newBINOP to create a new binary operator. The first parameter to newBINOP , a function in op.

c , is the op type. It's an addition operator, so we want the type to be ADDOP. The second parameter is the op's flags: 0 means "nothing special". Then the things to add: the left and right hand side of our expression, in scalar context. When perl executes something like addop , how does it pass on its results to the next op?

The answer is, through the use of stacks. Perl has a number of stacks to store things it's currently working on, and we'll look at the three most important ones here. perl が addop のようなものを実行した場合、その結果をどのように 次の op に渡すのでしょうか? 答えは、スタックを使うことです。 Perl には、現在作業中のものを保存するためのスタックが数多くありますが、 ここでは最も重要な三つのスタックについて説明します。.

Arguments are passed to PP code and returned from PP code using the argument stack, ST. The typical way to handle arguments is to pop them off the stack, deal with them how you wish, and then push the result back onto the stack. This is how, for instance, the cosine operator works:.

引数は PP コードに渡され、引数スタック ST を使って PP コードから 返されます。 引数を処理する一般的な方法は、引数をスタックから取り出し、 必要に応じて処理した後、結果をスタックにプッシュします。 たとえば、余弦演算子は次のように動作します:. We'll see a more tricky example of this when we consider Perl's macros below. Then we compute the cosine, and push the result back as an NV. The X in XPUSHn means that the stack should be extended if necessary - it can't be necessary here, because we know there's room for one more item on the stack, since we've just removed one!

on the stack. So, for instance, to do unary negation of an integer:. Argument stack manipulation in the core is exactly the same as it is in XSUBs - see perlxstut , perlxs and perlguts for a longer description of the macros used in stack manipulation. コアでの引数スタック操作は、XSUBs とまったく同じです - スタック操作で 使われるマクロのより長い説明については、 perlxstut 、 perlxs 、 perlguts を参照してください。.

I say "your portion of the stack" above because PP code doesn't necessarily get the whole stack to itself: if your function calls another function, you'll only want to expose the arguments aimed for the called function, and not necessarily let it get at your own data.

The way we do this is to have a "virtual" bottom-of-stack, exposed to each function. The mark stack keeps bookmarks to locations in the argument stack usable by each function. For instance, when dealing with a tied variable, internally, something with "P" magic Perl has to call methods for accesses to the tied variables. However, we need to separate the arguments exposed to the method to the argument exposed to the original function - the store or fetch or whatever it may be.

上で「スタックのあなたの部分」と言ったのは、PP コードが必ずしも スタック全体を自分自身に取得する必要はないからです: 関数が別の関数を呼び出す場合は、呼び出された関数を対象とした引数を 公開するだけで、 必ずしも 自分自身のデータを取得させるわけではありません。 これを行う方法は、各関数に公開される「仮想的な」スタックの最下位を 持つことです。 マークスタックは、各関数が使える引数スタック内の場所への ブックマークを保持します。 例えば、tie された変数を扱う場合 内部では "P" マジックのようなもの 、 Perl は tie された変数にアクセスするためにメソッドを呼び出す必要があります。 ただし、メソッドに公開される引数を、元の関数に公開される引数 store や fetch など に分離する必要があります。 tie された push がどのように実装されるかを大まかに説明します; av.

Push the current state of the stack pointer onto the mark stack. This is so that when we've finished adding items to the argument stack, Perl knows how many things we've added recently. Next we tell Perl to update the global stack pointer from our internal variable: dSP only gave us a local copy, not a reference to the global.

ENTER and LEAVE localise a block of code - they make sure that all variables are tidied up, everything that has been localised gets its previous value returned, and so on.

We call the PUSH method in scalar context, and we're going to discard its return value. C doesn't have a concept of local scope, so perl provides one.

We've seen that ENTER and LEAVE are used as scoping braces; the save stack implements the C equivalent of, for example:. C にはローカルスコープという概念がないので、perl が提供しています。 ENTER と LEAVE がスコープを作る中かっことして 使われていることを見てきました; 保存スタックは以下のような C に相当するものを実装しています:. See "Localising Changes" in perlguts for how to use the save stack.

保存スタックの使い方については、 "Localising Changes" in perlguts を参照してください。. One thing you'll notice about the Perl source is that it's full of macros. Some have called the pervasive use of macros the hardest thing to understand, others find it adds to clarity.

Let's take an example, the code which implements the addition operator:. Perl ソースに関して気付くかも知れない一つのことは、Perl ソースには マクロが豊富に含まれているということです。 マクロが広く使われていることを理解するのが最も難しいとする人もいれば、 マクロが明快さを増すと考える人もいます。 例えば、加算演算子を実装するコードを例にとりましょう:.

Every line here apart from the braces, of course contains a macro. The first line sets up the function declaration as Perl expects for PP code; line 3 sets up variable declarations for the argument stack and the target, the return value of the operation. Finally, it tries to see if the addition operation is overloaded; if so, the appropriate subroutine is called. ここの各行 もちろん中かっこを除く にはマクロが含まれています。 最初の行は、Perl が PP コードに期待する関数宣言を設定します。 3 行目は、引数スタックと操作の戻り値であるターゲットの変数宣言を設定します。 最後に、加算操作がオーバーロードされているかどうかを調べます; オーバーロードされている場合は、適切なサブルーチンが呼び出されます。.

Line 5 is another variable declaration - all variable declarations start with d - which pops from the top of the argument stack two NVs hence nn and puts them into the variables right and left , hence the rl. These are the two operands to the addition operator. Next, we call SETn to set the NV of the return value to the result of adding the two values. This done, we return - the RETURN macro makes sure that our return value is properly handled, and we pass the next operator to run back to the main run loop.

Most of these macros are explained in perlapi , and some of the more important ones are explained in perlxs as well. Various tools exist for analysing C source code statically , as opposed to dynamically , that is, without executing the code. It is possible to detect resource leaks, undefined behaviour, type mismatches, portability problems, code paths that would cause illegal memory accesses, and other similar problems by just parsing the C code and looking at the resulting graph, what does it tell about the execution and data flows.

As a matter of fact, this is exactly how C compilers know to give warnings about dubious code. C ソースコードを 静的 に、つまり 動的 とは対照的に、コードを実行せずに 分析するためのさまざまなツールが存在します。 リソースリーク、未定義動作、型の不一致、移植性の問題、不正なメモリアクセスを 引き起こすコードパス、その他同様の問題は、単に C コードを解析して結果の グラフを見るだけで、実行とデータフローについて何がわかるかを 検出することができます。 実際のところ、 C コンパイラが疑わしいコードについて警告を発する方法は まさにこれです。. The good old C code quality inspector, lint , is available in several platforms, but please be aware that there are several different implementations of it by different vendors, which means that the flags are not identical across different platforms.

古き良き C コード品質インスペクタである lint は、いくつかの プラットフォームで利用できますが、異なるベンダーによるいくつかの 異なる実装があることに注意してください; つまり、フラグは異なるプラットフォーム間で同一ではありません。. The cpd tool detects cut-and-paste coding. If one instance of the cut-and-pasted code changes, all the other spots should probably be changed, too. Therefore such code should probably be turned into a subroutine or a macro.

cpd ツールはカットアンドペーストのコーディングを検出します。 カットアンドペーストされたコードの一つのインスタンスが変更されると、 他のすべてのスポットも変更される必要があります。 したがって、そのようなコードはサブルーチンまたはマクロに変換される 必要があります。. Download the pmd-bin-X. zip from the SourceForge site, extract the pmd-X. jar from it, and then run that on source code thusly:. Though much can be written about the inconsistency and coverage problems of gcc warnings like -Wall not meaning "all the warnings", or some common portability problems not being covered by -Wall , or -ansi and -pedantic both being a poorly defined collection of warnings, and so forth , gcc is still a useful tool in keeping our coding nose clean.

The -ansi and its sidekick, -pedantic would be nice to be on always, but unfortunately they are not safe on all platforms, they can for example cause fatal conflicts with the system headers Solaris being a prime example. If Configure -Dgccansipedantic is used, the cflags frontend selects -ansi -pedantic for the platforms where they are known to be safe.

The following flags would be nice to have but they would first need their own Augean stablemaster:. The -Wtraditional is another example of the annoying tendency of gcc to bundle a lot of warnings under one switch it would be impossible to deploy in practice because it would complain a lot but it does contain some warnings that would be beneficial to have available on their own, such as the warning about string constants inside macros containing the macro arguments: this behaved differently pre-ANSI than it does in ANSI, and some C compilers are still in transition, AIX being an example.

Other C compilers yes, there are other C compilers than gcc often have their "strict ANSI" or "strict ANSI with some portability extensions" modes on, like for example the Sun Workshop has its -Xa mode on though implicitly , or the DEC these days, HP has its -std1 mode on. 他の C コンパイラ もちろん、gcc 以外の C コンパイラも あります はしばしば 「厳密な ANSI」 や 「厳密な ANSI といくつかの移植性の拡張」モードを オンにしています; 例えば、Sun Workshop では -Xa モードが 暗黙的ですが オンになっていたり、 DEC 最近では HP… では -std1 モードがオンになっていたりします。.

You can compile a special debugging version of Perl, which allows you to use the -D option of Perl to tell more about what Perl is doing. But sometimes there is no alternative than to dive in with a debugger, either to see the stack trace of a core dump very useful in a bug report , or trying to figure out what went wrong before the core dump happened, or how did we end up having wrong or unexpected results. Perlの -D オプションを使って、Perl が何をしているのかを詳しく 知ることができるように、Perl の特別なデバッグバージョンを コンパイルすることができます。 しかし、場合によっては、デバッガを使って、コアダンプのスタックトレースを 調べたり バグレポートで非常に役立ちます 、コアダンプが発生する前に何が 間違っていたのかを調べたり、どのようにして間違った結果や予期しない結果に なったのかを調べたりする以外に方法がないこともあります。.

To really poke around with Perl, you'll probably want to build Perl for debugging, like this:. Configure will also turn on the DEBUGGING compilation symbol which enables all the internal debugging code in Perl. There are a whole bunch of things you can debug with this: perlrun lists them all, and the best way to find out about them is to play about with them. The most useful options are probably. Configure は DEBUGGING コンパイルシンボルも有効にします; これは Perl の全ての内部デバッグコードを有効にします。 これでデバッグできるものはたくさんあります: perlrun はそれらをすべてリストしています; それらについて知るための最良の方法は、それらをいじってみることです。 最も有用なオプションはおそらく次のようになります:.

If the debugging output of -D doesn't help you, it's time to step through perl's execution with a source-level debugger.

We'll use gdb for our examples here; the principles will apply to any debugger many vendors call their debugger dbx , but check the manual of the one you're using. ここでは例として gdb を使います; この原則はどのデバッガにも適用されます 多くのベンダーではデバッガを dbx と呼んでいます が、使っているデバッガのマニュアルを 確認してください。.

You'll want to do that in your Perl source tree so the debugger can read the source code. You should see the copyright message, followed by the prompt. Tells the debugger that we'll want to pause execution when we reach either the named function but see "Internal Functions" in perlguts!

or the given line in the named source file. 指定された関数 ただし "Internal Functions" in perlguts を参照! または 指定されたソースファイル内の指定された行に到達したときに、実行を 一時停止するようデバッガに指示します。.

Just pressing Enter will do the most recent operation again - it's a blessing when stepping through miles of source code. Execute the given C code and print its results. WARNING : Perl makes heavy use of macros, and gdb does not necessarily support macros see later "gdb macro support". You'll have to substitute them yourself, or to invoke cpp on the source code files see "The.

i Targets" So, for instance, you can't say. 指定された C コードを実行し、その結果を出力します。 警告 : Perl はマクロを多用していますが、 gdb は必ずしもマクロを サポートしていません 後述の "gdb macro support" を参照してください 。 それらを自分で置き換えるか、ソースコードファイルで cpp を起動する 必要があります "The.

i Targets" を参照してください 。 ですから例えばこのようにはできず:. You may find it helpful to have a "macro dictionary", which you can produce by saying cpp -dM perl.

c sort. Even then, cpp won't recursively apply those macros for you. cpp -dM perl. c sort として生成できる「マクロ辞書」があると 便利かもしれません。 それでも、 cpp はこれらのマクロを再帰的に適用しません。. Recent versions of gdb have fairly good macro support, but in order to use it you'll need to compile perl with macro definitions included in the debugging information.

Using gcc version 3. Other compilers might use a different switch if they support debugging macros at all. gdb の最近のバージョンはかなり良いマクロサポートを持っていますが、 それを使うためにはデバッグ情報にマクロ定義が含まれている perl を コンパイルする必要があります。 gcc バージョン 3.

One way to get around this macro hell is to use the dumping functions in dump. c ; these work a little like an internal Devel::Peek , but they also cover OPs and other structures that you can't get at from Perl.

Let's take an example. Where's a good place to stop and poke around? このマクロ地獄を回避する一つの方法は、 dump. With the breakpoint in place, we can run our program:. TOPs takes the next SV from the top of the stack - yes, POPn uses TOPs - but doesn't remove it.

We then use SvNV to get the NV from leftsv in the same way as before - yes, POPn uses SvNV. If we step again, we'll find ourselves there:. This'll give us similar output to B::Debug. All right, we've now had a look at how to navigate the Perl sources and some things you'll need to know when fiddling with them. Let's now get on and create a simple patch. Here's something Larry suggested: if a U is the first active format during a pack , for example, pack "U3C8", stuff then the resulting string should be treated as UTF-8 encoded.

ここまでで、Perl ソースをナビゲートする方法と、ソースを操作するときに 知っておく必要があることについて説明しました。 では、簡単なパッチを作成してみましょう。 Larry が提案したことは、 U が pack 中で最初に アクティブなフォーマットである場合 たとえば、 pack "U3C8", stuff 、 結果の文字列は UTF-8 エンコードとして扱われるべきであるということです。. If you are working with a git clone of the Perl repository, you will want to create a branch for your changes. This will make creating a proper patch much simpler. See the perlrepository for details on how to do this. Perl リポジトリの git クローン上で作業しているなら、 あなたの変更のためのブランチを作成した方が良いでしょう。 これにより適切なパッチの作成がを大幅に簡単になります。 この方法に関する詳細については perlrepository を参照してください。.

How do we prepare to fix this up? First we locate the code in question - the pack happens at runtime, so it's going to be in one of the pp files. Since we're going to be altering this file, let's copy it to pp. c にあります。 このファイルを変更するので、 pp. c when this tutorial was written. c に分割されています]. Then for each possible format character, we swallow up the other arguments in the pattern a field width, an asterisk, and so on and convert the next chunk input into the specified format, adding it onto the output SV cat.

How do we know if the U is the first format in the pat? Well, if we have a pointer to the start of pat then, if we see a U we can test whether we're still at the start of the string.

So, here's where pat is set up:. U が pat の最初のフォーマットであるかどうかはどうすれば わかるでしょう? さて、 pat の先頭へのポインタがあれば、 U が見つかったら、 まだ文字列の先頭にいるかどうかをテストできます。 ここで pat が設定されています:. And just before we start the loop, we'll set patcopy to be the start of pat :. Now if we see a U which was at the start of the string, we turn on the UTF8 flag for the output SV, cat :. Oops, we forgot one thing: what if there are spaces at the start of the pattern? In this case, we have to advance patcopy along with pat when we see spaces:.

おっと、ひとつ忘れていました: パターンの先頭にスペースがあったら? That's the C part done. Now we must do two additional things before this patch is ready to go: we've changed the behaviour of Perl, and so we must document that change. We must also provide some more regression tests to make sure our patch works and doesn't create a bug somewhere else along the line.

OK。 これで C の部分は完了です。 次に、このパッチを準備する前に、次の二つのことを行う必要があります: Perlの動作を変更したので、その変更を文書化する必要があります。 また、パッチが動作し、他の場所でバグが発生しないことを確認するために、 さらに回帰テストを提供する必要があります。. Now we can add our tests to the end. First, we'll test that the U does indeed create Unicode strings. we can write the more sensible see Test::More for a full explanation of is and other testing functions. And finally we'll test that we don't make Unicode strings if U is not the first active format:. Mustn't forget to change the number of tests which appears at the top, or else the automated tester will get confused.

This will either look like this:. Finally, the documentation. The job is never done until the paperwork is over, so let's describe the change we've just made.

pod ; again, we make a copy, and then we'll insert this text in the description of pack :. pod です; ここでもコピーを作成し、 pack の説明に次のテキストを挿入します:. This works just like patching anything else, with an extra consideration. Many core modules also live on CPAN. If this is so, patch the CPAN version instead of the core and send the patch off to the module maintainer with a copy to p5p. This will help the module maintainer keep the CPAN version in sync with the core version without constantly scanning p5p. これは他のパッチと同じように動作しますが、特別な注意が必要です。 多くのコアモジュールは CPAN 上にもあります。 その場合は、コアではなく CPAN バージョンにパッチを適用し、 モジュールメンテナにパッチを送ります p5p へのコピーと共に 。 これは、モジュールメンテナが p5p を絶えずスキャンすることなく、 CPAN バージョンをコアバージョンと同期させるのに役立ちます。.

If, as part of a patch to fix a bug, or just because you have an especially good idea, you decide to add a new function to the core, discuss your ideas on p5p well before you start work. It may be that someone else has already attempted to do what you are considering and can give lots of good advice or even provide you with bits of code that they already started but never finished.

バグを修正するためのパッチの一部として、または単に特別に優れたアイデアが あるという理由で、コアに新しい関数を追加することに決めた場合は、 作業を始める前に p5p でアイデアについて十分に議論してください。 あなたが考えていることを他の誰かがすでに実行しようとしており、多くの 優れたアドバイスを与えてくれたり、彼らがすでに開始している まだ完了していない コードの一部を提供したりしている可能性すらあります。. You have to follow all of the advice given above for patching. It is extremely important to test any addition thoroughly and add new tests to explore all boundary conditions that your new function is expected to handle.

If your new function is used only by one module e. See "Internal Functions" in perlguts for more details. The location of any new code is also an important consideration. Don't just create a new top level. c file and put your code there; you would have to make changes to Configure so the Makefile is created properly , as well as possibly lots of include files.

This is strictly pumpking business. 新しいコードの場所も重要な考慮事項です。 単に新しい最上位レベルの. c ファイルを作成してそこにコードを 置かないでください; Configure を変更し Makefile が正しく作成されるように 、 多くのインクルードファイルも変更する必要があります。 これはまさにパンプキンの仕事です。. It is better to add your function to one of the existing top level source code files, but your choice is complicated by the nature of the Perl distribution.

Only the files that are marked as compiled static are located in the perl executable. Everything else is located in the shared library or DLL if you are running under WIN So, for example, if a function was only used by functions located in toke.

c, then your code can go in toke. If, however, you want to call the function from universal. c, then you should put your code in another location, for example util. 既存のトップレベルソースコードファイルの一つに関数を追加することを お薦めしますが、Perl 配布の性質上、選択が複雑になります。 コンパイル済み静的としてマークされたファイルのみが perl 実行可能ファイルに 配置されます。 その他はすべて共有ライブラリ または WIN32 で実行している場合は DLL に 配置されます。 たとえば、ある関数が toke. c にある関数によってのみ使われていた場合、 コードは toke. c に配置できます。 ただし、universal. c から関数を呼び出す場合は、util.

c などの別の場所に コードを配置する必要があります。. In addition to writing your c-code, you will need to create an appropriate entry in embed. See "Internal Functions" in perlguts for information on the various options that you can set in embed. You will forget to do this a few or many times and you will get warnings during the compilation phase. Make sure that you mention this when you post your patch to P5P; the pumpking needs to know this. c コードを書くことに加えて、embed. pl に設定できるさまざまなオプションについては、 "Internal Functions" in perlguts を参照してください。 これを何回か あるいは何回も 行うことを忘れ、コンパイル時に 警告が表示されることになるでしょう。 P5Pに パッチを投稿する際には、このことを必ず伝えてください; パンプキンはこのことを知る必要があります。.

When you write your new code, please be conscious of existing code conventions used in the perl source files. See perlstyle for details. Although most of the guidelines discussed seem to focus on Perl code, rather than c, they all apply except when they don't ;. Also see perlrepository for lots of details about both formatting and submitting patches of your changes. 新しいコードを作成する際には、perl ソースファイルで使われている既存の コード規則に従ってください。 詳細は perlstyle を参照してください。 議論されているガイドラインのほとんどは、c ではなく Perl コードに焦点を 当てているようですが、それらはすべて適用されます 適用されない場合を 除きます ; 。 また、変更のパッチの書式設定と送信の詳細については perlrepository も参照してください。.

Lastly, TEST TEST TEST TEST TEST any code before posting to p5p. Test on as many platforms as you can find. Test as many perl Configure options as you can e. If you have profiling or memory tools, see "EXTERNAL TOOLS FOR DEBUGGING PERL" below for how to use them to further test your code. Remember that most of the people on P5P are doing this on their own time and don't have the time to debug your code.

Every module and built-in function has an associated test file or should If you add or change functionality, you have to write a test. If you fix a bug, you have to write a test so that bug never comes back. If you alter the docs, it would be nice to test what the new documentation says. すべてのモジュールおよび組み込み関数には関連付けられたテストファイルが あります。 または そうあるべきです… 。 機能を追加または変更する場合は、テストを記述する必要があります。 バグを修正する場合は、バグが再発しないようにテストを記述する必要があります。 文書を変更する場合は、新しい文書に記載されている内容を テストするとよいでしょう。.

For modules, the test file is right next to the module itself. This is a recent innovation, so there are some snags and it would be wonderful for you to brush them out , but it basically works that way. Testing of the absolute basic functionality of Perl. Things like if , basic file reads and writes, simple regexes, etc. These are run first in the test suite and if any of them fail, something is really broken.

Perl の絶対的な基本機能のテスト。 if 、基本的なファイルの読み書き、単純な正規表現など。 これらはテストスイートで最初に実行され、それらのいずれかが失敗した場合、 何かが 本当に 壊れていることになります。. The old home for the module tests, you shouldn't put anything new in here. There are still some bits and pieces hanging around in here that need to be moved. Perhaps you could move them? There are three ways to write a test in the core.

The decision of which to use depends on what part of the test suite you're working on. This is a measure to prevent a high-level failure such as Config. pm breaking from causing basic functionality tests to fail. pm の破損など によって基本的な機能テストが 失敗しないようにするための手段です。. Since we don't know if require works, or even subroutines, use ad hoc tests for these two.

Step carefully to avoid using the feature being tested. pl library which emulates the important features of Test::More while using a minimum of core features. pl ライブラリを 使うことができます。. You can also conditionally use certain libraries like Config, but be sure to skip the test gracefully if it's not there. Now that the core of Perl is tested, Test::More can be used. You can also use the full suite of core modules in the tests.

You must be triply conscious of cross-platform concerns. This usually boils down to using File::Spec and avoiding things like fork and system unless absolutely necessary. クロスプラットフォームに関する懸念を 3 倍意識する必要があります。 これは通常、File::Spec を使い、絶対に必要でない限り fork や system のようなものを避けることに要約されます。. There are various special make targets that can be used to test Perl slightly differently than the standard "test" target.

Many of them have several aliases, and many of them are not available on certain operating systems. Run all tests with the -t command-line switch.

Not all tests are expected to succeed until they're specifically fixed, of course. The log files will be named testname. valgrind です。. The log files will be named perl. testname です。. Run all the usual tests and some extra tests. As of Perl 5. 全ての通常のテストといくつかの追加のテストを実行します。 Perl 5. t だけです。. make utest. The main advantage for our purposes is that it prints a detailed summary of failed tests at the end.

This means you can say. The core distribution can now run its regression tests in parallel on Unix-like platforms. On a Bourne-like shell, this can be done as. An environment variable is used, rather than parallel make itself, because TAP::Harness needs to be able to schedule individual non-conflicting test scripts itself, and there is no standard interface to make utilities to interact with their job schedulers.

並列 make 自身ではなく環境変数が使われます; TAP::Harness は衝突しないテストスクリプトを自身でスケジュールできる 必要があり、 make ユーティリティとこれらのジョブスケジューラを 相互作用させる標準的なインターフェースはないからです。. If necessary run just the failing scripts again sequentially and see if the failures go away. t 。 もし必要なら、失敗したスクリプトを単に直列に再び実行して、 失敗しなくなるかを見てください。. If you use harness for testing you have several command line options available to you. The arguments are as follows, and are in the order that they must appear if used together.

テストに harness を使う場合は、いくつかのコマンドラインオプションを 使えます。 引数は次のとおりで、一緒に使った場合に現れなければならない 順序になっています:. If LIST OF FILES TO TEST is omitted the file list is obtained from the manifest.

The file list may include shell wildcards which will be expanded out. LIST OF FILES TO TEST が省略された場合、ファイルリストは マニフェストから取得されます。 ファイルリストにはシェルワイルドカードが含まれている可能性があります。. Filter the file list so that all the test files run match PATTERN. Note that this form is distinct from the -re LIST OF PATTERNS form below in that it allows the file list to be provided as well. すべてのテストファイルが PATTERN にマッチングするようにファイルリストを フィルタリングします。 この形式は、ファイルリストも指定できるという点で、次の -re LIST OF PATTERNS 形式とは異なることに注意してください。. Note that with this form the patterns are joined by ' ' and you cannot supply a list of files, instead the test files are obtained from the MANIFEST.

except that the harnesses set up some environment variables that may affect the execution of the test :. indicates that we're running this test part of the perl core test suite. This is useful for modules that have a dual life on CPAN. if set, tells to skip the tests that need a terminal.

Setting this variable runs all the Net::Ping modules tests, otherwise some tests that interact with the outside world are skipped.

See perl58delta. この変数を設定すると、すべての Net::Ping モジュールテストが実行されます; そうでない場合、外部世界と対話する一部のテストはスキップされます。 perl58delta を参照してください。.

See also the documentation for the Test and Test::Harness modules, for more environment variables that affect testing. In some cases we have to take pre-ANSI requirements into consideration. You don't care about some particular platform having broken Perl? I hear there is still a strong demand for J2EE programmers. J2EE プログラマーに対する需要は依然として強いと聞いています。. Compiling with threading -Duseithreads completely rewrites the function prototypes of Perl.

You better try your changes with that. The first one explicitly passes in the context, which is needed for e. threaded builds. NOWTVで11のSkySportsチャンネルのコンテンツにアクセスできます。 これには、スカイスポーツデイパス、ウィークパス、またはマンスパスが必要です。 毎月SkySportsMobileカードを入手することもできます。 それはあなたのAndroidデバイス上のXNUMXつのスカイスポーツチャンネルへの無制限のアクセスを提供します。 これにより、サッカー、クリケット、ゴルフなどのすべての主要なスポーツイベントを見ることができます。.

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